Surviving Saturday, PART 2: Indulge in longing

January 16, 2010 § Leave a comment

–––

Laleh – Lär mig om [myspace]

SATURDAY, PART 2: Indulgence in longing. Repeating the mood and behavior of last part, now in a slighty more intense state of vulnerability. For the scandinavians: the lyrics are quite good in shaping the mood we took up in the last part, although now in a bit wider general sense.

Föddes på gator och torg
Noga med nycklar och jargong
Skogen från något nära håll
har jag väl sett,
nån enstaka gång.

Längtar jag längtar på tå
längtar till allting som är gott
havet den vill jag se nångång
någongång
från nära håll

Ibland så blundar man hårt
kanske man bett om något gott
jag vet då inte hur man ber
men var det en bön så
bad jag för oss

Längtar till allt.

Ta mig från allt hitte-på
längtar till allting som består
från trädena stammar upp till topp
lär mig om
lär mig om…

Ta mig från allt hitte-på
längtar till allting som består
från trädena stammar upp till topp
lär mig om
lär mig om…

–––


Tagged: , , , ,

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Surviving Saturday, PART 2: Indulge in longing at Entanglements.

meta

